Повідомлення про результати анкетного опитування
респондентів Головного управління статистики у Хмельницькій області
щодо взаємодії респондентів з органами державної статистики
З метою вивчення думки респондентів щодо їх взаємодії з органами державної статистики Головним управлінням статистики у Хмельницькій області (далі – Головне управління статистики) у серпні–вересні 2018 року було проведено анкетне опитування.
Анкета надавалась респондентам під час подання звітності за принципом “Єдиного вікна” на обласному та районному рівнях, а також була розміщена на офіційному веб-сайті Головного управління статистики.
У результаті опитування отримано та опрацьовано 158 анкет, у т.ч. 45 – від респондентів районного рівня.
Основні висновки за результатами анкетного опитування
В ході проведення анкетного опитування вивчались питання щодо підвищення рівня комфортності подання державної статистичної та фінансової звітності, виявлення шляхів ефективної співпраці та налагодження партнерських відносин з респондентами. Анкета вміщувала запитання про способи подання державної статистичної та фінансової звітності до органів державної статистики, задоволеність респондентів якістю, повнотою та доступністю інструктивних матеріалів, зацікавленість респондентів в отриманні узагальненої статистичної інформації, а також оцінки якості взаємодії працівників органів державної статистики з респондентами тощо.
Результати узагальнення отриманих відповідей від респондентів, які виявили бажання взяти участь у анкетному опитуванні, показали, що переважна більшість респондентів отримує інформацію про участь у державних статистичних спостереженнях на офіційному веб-сайті Головного управління статистики за допомогою програмного сервісу з використанням коду ЄДРПОУ (43,0%) та при особистому спілкуванні з працівниками органів державної статистики під час подання звітів за принципом “Єдиного вікна” (41,1%); 37,3% респондентів проінформовані завдяки листам (повідомленням, нагадуванням) органу державної статистики; 1,3% отримують інформацію з інших джерел, зокрема, по телефону від працівників органів державної статистики, з “Календаря бухгалтера”.
Більше половини (50,6%) опитаних респондентів відмітили, що їм зручніше отримувати необхідну звітно-статистичну документацію безпосередньо в органах державної статистики (зокрема таку відповідь надали 62,2% респондентів районного рівня), 31,0% – зазначили, що отримують бланки шляхом завантаження їх з офіційних веб-сайтів Держстату та Головного управління статистики, 29,7% – за допомогою програмного забезпечення для подання електронної звітності.
Переважна більшість (93,0%) респондентів задоволені повнотою та доступністю інструктивних матеріалів (інструкцій, роз’яснень, вказівок) по складанню форм державних статистичних спостережень. При цьому 50,0% опитаних надають перевагу отриманню інструктивних матеріалів електронною поштою, 49,4% – безпосередньо в органі державної статистики, 1,9% – поштою на паперових носіях та 5,7% – на офіційних веб-сайтах Держстату та Головного управління статистики. Але в той же час майже половина (47,5%) респондентів відповіли, що потребують кваліфікованої допомоги працівників статистики при заповненні форм державних статистичних спостережень (з них 57,8% респондентів районного рівня). На думку респондентів, найскладнішими державними статистичними спостереженнями, які потребують найбільше часу на заповнення, є форми №1-ПВ (квартальна), №50-сг (річна), №1-підприємництво (річна) та фінансова звітність.
Можливістю подавати форми державних статистичних спостережень системою електронної звітності користується 52,5% опитаних респондентів. Решта опитаних респондентів вказали, що причинами неподання звітності в електронному вигляді є фінансові обмеження, недостатня кількість обладнаних місць для здійснення електронного звітування, а також відсутність програмного забезпечення або поновленої ліцензії, при цьому частина респондентів відмітили, що їм зручніше подавати звіти в паперовому вигляді.
У цілому, результати анкетного опитування показали, що 96,2% респондентів оцінили взаємодію працівників органів державної статистики з респондентами на “добре” та 3,8% – на “задовільно”.
На питання про корисність інформації, що розміщена на офіційному веб-сайті Головного управління статистики, майже дві третини опитаних респондентів дали ствердну відповідь.
Разом з тим 31,0% опитаних респондентів зацікавлені в отриманні узагальнених статистичних даних за результатами проведення державних статистичних спостережень за допомогою електронної пошти.
Головне управління статистики у Хмельницькій області висловлює вдячність всім респондентам, які взяли участь у даному анкетному опитуванні.
Розраховуємо на подальшу плідну співпрацю!
Головне управління статистики
у Хмельницькій області,
жовтень 2018